čtvrtek 16. května 2013

Veet Easy Wax - Elektrický depilační set

Jaro a s ním spojené odhalování končetin je ideální čas pro zkoušení odchlupovačů.
Chvíli jsem bojovala s pokušením do nadpisu umístit název v maďarštině, protože "Elektromos gyantázó készlet" se mi ohromně líbí a hodlám vyslovením tohoto jazykolamu při příštím setkání ohromit expřítele, kterému v žilách koluje též maďarská krev a když telefonuje, nechápu, že si nezlomí jazyk, ale pak jsem usoudila, že by to mohlo vzbudit obavy, že v tomto jazyce bude článek celý a myšlenku jsem opustila.





Odsrsťování pomocí vosku není nic nového pod Sluncem. Výběr voskových pásků je široký, stejně, jako vosků v kelímcích, které je třeba před aplikací nahřát ve vodní lázni či mikrovlnce.
Voskové pásky považuji za peklo - při šmrdlání kluzkým proužkem v dlaních, aby se vosk ohřál na správnou teplotu, se cítím jak prosící čtyřleté dítě a než proužek stihnu rozloupnout na dvě poloviny a plácnout na chlupatou haksnu, začne to chladnout a tak stále dokola.
Vosk v kelímku mě taky moc nebaví - opruz s vychytáváním správné teploty, při každém pokusu alespoň kousek nohy opařený, všechno omatlané a ulepkané.. Jasně, nevylučuji, že je to tím, že jsem levá, ale tudy prostě ne.

Když se ale naskytla příležitost vyzkoušet elektrický depilační set, neřekla jsem ne. Jsem zvědavá. Balení obsahuje ohřívač vosku s napájecím kabelem a stojánkem, padesátimililitrový špalek vosku s nanášecím válečkem, 12 proužků z netkané textilie na rvaní srsti a 4 olejové ubrousky na odstranění zbytků vosku z pokožky.


Návod praví, že ideální teploty vosku bude dosaženo nejdříve po dvaceti minutách, ale možná také po čtyřiceti. Dvaceti nevěřte. Zasuňte voskovou patronu do ohřívače a v klidu si napusťte vanu nebo dejte péct bábovku, dřív jak za čtyřicet minut to rozhodně nebude. Po čtyřiceti minutách nahřívání je ovšem konzistence a teplota vosku opravdu parádní. Správně se táhne, ale chloupků se chytá ochotně, nepálí, fajn.
Před jeho nanesením výrazně doporučuju dodržet osvědčený systém zbavování se chlupů voskem. Tedy pokožku odmastit (ředidlo netřeba, stačí normální sprcha a mýdlo), důkladně osušit a nanést trochu dětského pudru. Bez téhle procedury jsou výsledky tristní.
Nanášení vosku pomocí aplikačního válečku je pohodlné. Přístrojek ho stále dohřívá a pokud ho odpojíte ze sítě, teplotu udrží ještě následující čtvrthodinu, dík válečku je nanášená vrstva stejnoměrná. Návod se nezmiňuje o tom, že je dobré po přiložení textilního pásku a uhlazení po směru růstu chlupů chvíli počkat, až vosk zchladne a zatuhne, mě se to ale osvědčilo. Po následném stržení srti proti směru jejího růstu je 98% ochlupení ve vosku na pásku a ne stále na vás.

Z výzkumných důvodů jsem si dva týdny neholila nohy. Luxus !




Nanášení


Pásek přiložen


Srst !

Funguje to ! Tam, kde chlupy stále jsou, vosk a pásek nebyl - jsou tam pro porovnání :-)

 Podtrženo sečteno - do testování jsem šla s rozporuplnými pocity. Vosková depilace není má preferovaná metoda a zahraniční recenze jsou nejednoznačné. Výsledkem jsem ovšem mile překvapena. Při dodržení postupu na přípravu (tedy chloupky delší než 2mm, odmaštění pokožky, pudr) se na jedno trhnutí zbavíte téměř všeho porostu v dané oblasti a narozdíl od holení žiletkou vydržíte lysé poměrně dlouho. Ne, nebolí to :-) Pokud se tedy bavíme o nohách. Podpaží už taková hitparáda není a o voskové depilaci klína bych mohla sepsat traktát "Sado maso ve vesnické koupelně aneb Masochist´s must have".
Závěr je tedy takový, že nohy si nadále budou holit žiletkou, protože je to součást mé večerní hygienické rutiny, trvá mi to dvě minuty a nikterak mě to neobtěžuje. Elektrovosk si ponechám na podpaží a klín, protože i když je to bolestivé, výdrž odchlupenosti a menší zarůstavost chloupků po oškubání jsou aspekty, které velmi oceňuji a času stráveného přípravou na proceduru mi v případě techto partií není líto.

Děkuji PR Veetu za poskytnutí Easy Wax k recenzi, jakožto i za ostatní obsah té krásné bedýnky.










Ta svíčka, mimochodem, mění barvy. Cvakla jsem u knotu zapalovačem a málem mě šlehlo, protože kalíšek začal blikat. Vot éto technika !





9 komentářů:

  1. sada vypadá pěkně, ale vosk je na mém žebříčku depilačních a epilačních metod až na posledním místě :) Nějak to s ním asi neumím. Ale slavím teď úspěch s epilátorem a jsem příjemně překvapená z toho, jak dlouho vydrží nohy hladké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím Braunem ? Jsem na něj moc zvědavá ! :-)
      Utekla mi recenze, nebo jsi jí ještě nepsala?

      Vymazat
  2. Brrr, já vosky vůbec nemůžu.. Měla jsem kdysi nějaký klasický Veet a vůbec, celé nohy se mi osypaly... Takže já žiletkuji a neexperimentuji, jak píšeš, je to téměř každovečerní rutina, na kterou jsem už zvyklá a zvládám to rychle.. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Kde se dají sehnat ty textilní proužky samostatně? mám to pro svoji ženu a ta si to moc pochvaluje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeeeeje, to netuším, abych prvdu řekla. Zkusila bych zavolt přímo do zastoupení Veet v ČR

      Vymazat
  4. Ahoj :) děkuju za recenzi. A na podpaží jsi použila stejný typ vosku? Viděla jsem totiž, že dělají ještě vosk v jiné barvě, který je prý na obličej a myslím, že i podpaží. Nechtěl by se mi ale kupovat, protože bych tohle používala právě jenom na "knír" a podpaží, tak nevím. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den.chcem sa opytat ked dojde tento vosk dá sa kúpiť nový k tomuto přístrojů???Dakujem

    OdpovědětVymazat
  6. No já musím souhlasit s komentáři nad sebou, protože depilace voskem pro mě také není jedno z neoblíbenějších řešení jak se zbavit chloupků. Nutno podotknout, že vosk jsem ještě nezkoušela (a podle ne zrovna kladných recenzí asi ani nebudu). Asi jsem ale až moc velký zbabělec, protože se bojím i tohoto a to se tam používá anestezie :)

    OdpovědětVymazat